YÜKLENİYOR
Hastane Bilgi İşlem

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Hastanesi Bilgi İşlem Birimi

Bilgi İşlem Birimi


Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Hastanesi Bilgi İşlem Birimi | Politikalar

Politikalar

Bilgi İşlem Birimi

Kalite Politikası

Uluslararası standartları karşılayan ve bilimsel yöntemler kullanarak verdiği sağlık hizmeti ile hasta memnuniyeti sağlamaktır.

Hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutarak; hastane hizmetlerini ve klinik tıp eğitiminin gerektirdiği hastane yapılanmasını ulusal ve uluslararası standartta sunmak, ekip çalışması ile sürekli gelişme ve iyileştirmeyi esas almaktır.

  • Hasta memnuniyetini en üst düzeyde tutmak
  • Uluslararası sağlık standartlarına uyum sağlamak
  • Hasta ve çalışan güvenliğini öncelemek
  • Sürekli gelişim ve iyileştirme kültürünü benimser
  • Ekip çalışması ile hizmet kalitesini artırmak

Değerlerimiz

Tüm hizmetlerde, etik kuralların geçerliliğinin titizlikle gözetilmesi,

İnsan yaşamı ve mutluluğunun her şeyden önemli sayılması,

Kurum çalışanlarımızın, sözlerinde ve davranışlarında doğruluktan ayrılmaması,

Birbirini yürekten tamamlayan, katılımcı ve yaratıcı üyelerden oluşan takımlar kurmak,

Fiziksel, biyolojik ve sosyo-kültürel alanlardan oluşan çevrenin korunmasını ahlaki ve sosyal sorumluluğumuz olarak kabul etmek.

  • Etik kurallara uygunluğun titizlikle gözetilmesi
  • İnsan yaşamı ve mutluluğunu öncelemek
  • Sözlerde ve davranışlarda doğruluktan ayrılmamak
  • Katılımcı ve yaratıcı takım çalışması
  • Çevreyi koruma sorumluluğunu benimser

Amaçlarımız

Kalite kültürünü geliştirmek ve devamlılığını sağlamak,

Hasta, hasta yakın ve çalışanlarımızın güvenliği ve memnuniyetini sağlamak için yapılacak çalışmaların takibini yapmak,

Hastanemizde ulusal ve uluslararası kalite standartları uygulamalarının takibini yapmak,

Hastane yönetimi ve hasta bakımı ile ilgili tüm süreçleri izlemek, ilgililerle iş birliği yaparak süreçleri geliştirmek,

Yönetim ve hasta odaklı tüm süreçlerde sürekli iyileştirmeyi ve devamlılığı sağlamak,

Hasta ve Hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlemek. Bu süreçler veri analiz ve istatistik birimi tarafından randevu alma oranı, onaylanan randevular, poliklinik bekleme süreleri, laboratuvar bekleme süresi ve sonuç alma süresi, görüntüleme ünitesinden çekim için randevu alma süresi, memnuniyet anketleri vb. performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli hizmet içi eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir ilgili komitelerde görevler verilerek kalite sürecine dahil edilir. Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için iş birliği içinde olunan firmalarla iyi ilişkiler kurulur ve performanslar hizmet alımı yapan birim tarafından belirlenen kontrol listeleriyle sürekli ölçülerek daha hızlı, daha ekonomik ve daha kaliteli hizmet temin edilir. Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.

Bu anlamda;

  • Önceliğimiz hasta ve yakınlarının beklentilerini karşılayarak, memnuniyeti en üst düzeyde tutmak,
  • Çağdaş yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek,
  • Hasta, tedarikçi ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güveni sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık hizmeti sunmak,
  • Çalışanımızı sürekli eğitimle destekleyerek ekip ruhunu iyileştirme ve geliştirme sürecinde etkinleştirmek,
  • Çalışanın gurur duyduğu güler yüzlü, içten, insana saygılı çalışma ortamı sağlamak,
  • Kaynaklarımızı etkin kullanmak,
  • Çevreye saygılı olmak,
  • Bölgemizin en saygın ve güvenilir hastanesi olmaktır.
  • Kalite kültürünü geliştirmek ve devamlılığını sağlamak
  • Hasta, hasta yakın ve çalışan güvenliği ve memnuniyetini sağlamak
  • Ulusal ve uluslararası kalite standartları uygulamalarını takip etmek
  • Hastane yönetimi ve hasta bakımı süreçlerini geliştirmek
  • Sürekli iyileştirme ve devamlılığı sağlamak
  • Hasta memnuniyetini en üst düzeyde tutmak
  • Çağdaş yönetim anlayışı ile kalite sistemini iyileştirmek
  • Bölgenin en saygın ve güvenilir hastanesi olmak

Stratejilerimiz

Hasta ve hastane bilgilerinin tamamının güvende olması ve bu bilgilere ihtiyaç duyulduğu an ulaşılmasını sağlayacak e-hastane sistemini geliştirmek,

Hastane kalite yönetim sistemini, verimlilik yönetim sistemi esaslarını kullanarak geliştirmek ve sürekli iyileştirmek,

Hastalarımızın teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerini kalite ve akreditasyon standartlarını kullanarak düzenlemek,

Turizm sağlığı ve sağlık turizmine yönelik çalışmaları başlatmak,

Hastanenin kalite hedeflerine ulaşmasında hasta ve çalışanlarımızın memnuniyetine odaklanarak kurum kültürünü geliştirmek,

Hastane yönetim ve organizasyon hizmetlerini, uluslararası standartta ve profesyonel meslek mensupları tarafından vermeyi sürdürmek.

  • E-hastane sistemi geliştirmek ve bilgi güvenliğini sağlamak
  • Kalite yönetim sistemini verimlilik esaslarıyla geliştirmek
  • Teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerini kalite standartlarında düzenlemek
  • Turizm sağlığı ve sağlık turizmi çalışmalarını başlatmak
  • Hasta ve çalışan memnuniyetine odaklanarak kurum kültürünü geliştirmek
  • Uluslararası standartta hastane yönetim hizmetleri sürdürmek

Kalite Yönetim Sistemi

Sağlıkta kalite standartları göstergeleri çerçevesinde hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir.

Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları:

  • Maliyet ve zamandan tasarruf
  • Hasta odaklı hizmet sunumu
  • Daha az hasta/hasta yakını – çalışan şikâyetleri
  • Kaynakların optimum kullanımı
  • Sağlıklı bilgi akışı
  • Yönetim kolaylığı
  • Kaliteli hasta bakımı sağlamak
  • Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması
  • Sürekli iyileştirmeyi sağlamak
  • Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması
Kalite Yönetimi Hasta Odaklılık
Hastanemiz mevcut ve gelecekteki hasta ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak ve aşmak için çabalamalıdır. Hasta şikayetlerinin düzenli analizi bu aşamada temel yol gösterici olacaktır.
Liderlik
Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır. Yönetim kurulu toplantıları aylık ve yıllık düzenlenmeli ve her toplantıda kurumsal verimlilik göstergeleri ele alınarak sürekli iyileştirme sürecine geçilmelidir.
Kişilerin Katılımı
Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar. Her ay kalite birim sorumlularıyla toplantı düzenleyerek mevcut duruma ve planlanan hedefe ulaşılmasını sağlanması amaçlanmaktadır.
Yönetimde Sistem Yaklaşımı
Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili proseslerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır. Entegrasyonu olan bölümlerin her üç ayda bir toplantı düzenleyerek birbiri arasında etkili iletişimi ve paydaş sonuçlarının değerlendirilmesini sağlamak.
Sürekli İyileştirme
Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır. Bölümlerden belirlenen hedeflere yönelik aylık izlemler yapılmalıdır.
Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım
Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır. Süreç yönetimi sağlanarak etkin bir şekilde verilen kararın yol haritası oluşturulmadır.
Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri
Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır. Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Toplam Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur.
  • Etkililik: Planlanan hedeflere ulaşmanın ölçüsüdür.
  • Etkinlik: İşleri doğru yapabilme kabiliyetidir.
  • Verimlilik: Üretilen hizmet miktarı ile bu hizmetlerin üretilmesinde kullanılan girdiler arasındaki ilişkiyi ifade etmektedir. Hedeflere en az kaynak kullanımı ile ulaşılmasıdır.
  • Sağlıklı Çalışma Yaşamı: Sağlık çalışanları için ideal ve güvenli bir çalışma ortamı ve altyapısının sağlanmasıdır.
  • Hasta Güvenliği: Hizmet alan tüm paydaşların zarar görmelerine yol açabilecek ve önceden öngörülebilen tüm tehlikeleri, kabul edilebilir bir düzeyde risk seviyesinde tutmak için alınabilecek tedbir ve iyileştirme faaliyetleridir.
  • Hakkaniyet: Hizmet alanların başka hiçbir fark gözetilmeksizin sadece tedavi ve bakım ihtiyaçlarına göre eşit haklardan yararlanmasının kurumun tüm hizmet birimlerinde güvence altına alınmasıdır.
  • Hasta Odaklılık: Sunulan tüm hizmetlerde, istek, ihtiyaç, beklenti ve değerleri dikkate alınarak hastanın teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinde aktif katılımının sağlanmasıdır.
  • Uygunluk: Yapılmasına karar verilen tıbbi işlem ve süreçlerde kişinin sağlığına zarardan çok fayda sağlanmasıdır.
  • Zamanlılık: Teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin hastanın ihtiyaçlarına göre en uygun ve kabul edilebilir bir zaman aralığı içerisinde sunulmasıdır.
  • Süreklilik: Tıbbi hizmetlerin kronolojik, disiplinler arası ve tedavinin tamamlanması sonrası devamlılığının sağlanmasıdır.

S.S.S.

Sıkça Sorulan Sorular

Bilgi İşlem Birimine nasıl ulaşabilirim?

Bilgi İşlem Birimine dahili telefon numaralarımızdan, e-posta adreslerimizden ulaşabilirsiniz. Ayrıca mesai saatleri içerisinde birimimizi ziyaret edebilirsiniz.

Şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

Şifrenizi unutmanız durumunda, kimliğinizle birlikte Bilgi İşlem Birimi'ne başvurarak yeni şifre talep edebilirsiniz.

Bilgisayarımda teknik bir sorun yaşıyorum, ne yapmalıyım?

Teknik sorunlar için öncelikle Enlil sistemi üzerinden arıza kaydı oluşturmanız gerekmektedir. Arıza kaydınız oluşturulduktan sonra teknik ekibimiz en kısa sürede sorununuzla ilgilenecektir. Lütfen bu süreçte sorununuzdan detaylıca bahsediniz, detaylı bahsedilen sorunların arızası daha hızlı ve kararlı giderilmektedir.

PACS sistemine nasıl erişebilirim?

PACS sistemine hastane internet sitesi üzerinden veya doğrudan buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Tüm Soruları Gör