YÜKLENİYOR
Hastane Bilgi İşlem

Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Hastanesi Bilgi İşlem Birimi

Bilgi İşlem Birimi


Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Hastanesi Bilgi İşlem Birimi | Kamu SM E-imza Kilit Çözme Yardım

Kamu SM E-imza Kilit Çözme Yardım

Elektronik Sertifika Hizmetleri ve E-İmza Çözümleri - NES PIN Oluşturma/Değiştirme/Kilit Çözme Rehberi

Adım Adım Rehber

!

Videoyu izleyerek veya aşağıdaki adımları sırası ile takip ederek yardım alabilirsiniz.

NES Kilit Çözme Rehberi
1

Online İşlemler Sayfasına Giriş

Kamu SM Online İşlemler linkine tıklayınız. Açılan sayfada "Giriş" butonuna tıklayınız.
1. Adım - Giriş
2

E-Devlet Kapısına Yönlendirme

Açılan sayfada "E-Devlet Kapısına Git" butonuna tıklayınız.
2. Adım - E-Devlet
3

Giriş Yöntemi Seçimi

Açılan sayfada giriş yöntemlerinden birini seçerek istenen bilgileri doldurunuz.
Giriş Yöntemleri:
  • E-Devlet Şifresi
  • Mobil İmza
  • E-İmza
  • T.C. Kimlik Kartı
  • İnternet Bankacılığı
3. Adım - Giriş Yöntemleri
4

NES İşlemleri Menüsü

Sayfaya giriş yapıldığında "NES İşlemleri" menüsüne tıklayınız.
4. Adım - NES İşlemleri
5

Bireysel İşlemler

Açılan menüden "Bireysel İşlemleri" butonuna tıklayınız.
5. Adım - Bireysel İşlemler
6

PIN Oluşturma/Kilit Çözme

Açılan menüde "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" butonuna tıklayınız.
6. Adım - PIN Oluşturma
7

E-İmza Uygulaması İndirme

Ekranda belirtilen maddeleri takip ederek E-imza Uygulamasını indiriniz ve indirilen uygulamayı çift tıklayınız.

7. Adım - E-İmza Uygulaması
⚠️ Uyarı: Bilgisayarda yüklü java sürümü güncel değilse java update uyarısı verebilir. "Later" diyerek uyarı geçilebilir ya da update işleminden sonra devam ediniz.
Java Update Uyarısı
8

PIN Kodunu Değiştirme

E-İmza uygulamasının açılması bekleyiniz.

8. Adım - 1
8. Adım - 2 8. Adım - 3

Uygulama açıldıktan sonra Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırınız veya ikonuna tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayıp İleri butonuna basınız.

8. Adım - 4

Kilit Çözme Bilgilendirme alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip ediniz.

Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu(Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra PIN Kodunu Değiştir butonuna tıklayınız.

Açılan SMS Onay veya WEB Parola ekranında sizden istenen bilgileri girerek Onay butonuna tıklayınız.

8. Adım - 5
✅ Başarılı! PIN Kodunuz başarılı bir şekilde değiştirilmiştir.

PIN bilgisinin kullanılması ve saklanması ile ilgili uyarıların tamamı DİKKATLE okunmalıdır

  • PIN bilgisinin güvenli olarak muhafaza edilmesi kart sahibinin sorumluluğundadır.
  • PIN'in 3 (üç) kere hatalı girilmesi durumunda www.kamusm.gov.tr adresindeki Online İşlemler sayfasından PIN Oluşturma/Kilit Çözme seçilerek yeni PIN oluşturulmalıdır.
  • AKİS Kart İzleme Aracı üzerinden PUK Kodu ile asla işlem yapılmamalıdır. Yetkisiz veya hatalı olarak yapılan 3 (üç) PUK giriş denemesi ile kart kullanım dışı kalır ve bir daha kullanılamaz. Bu durumda kart ücret karşılığında yenilenir.
  • Sertifika teslim alındıktan sonra dikkatlice kontrol edilmelidir. Siparişiniz sim kart ve kart okuyucu olmak üzere oluşturulduğu halde herhangi birinin gönderinizden çıkmaması durumunda 5 iş günü içerisinde bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine mail atarak durumu bilgilendirilmelidir. Siparişinizin içeriği zarf üzerinde, pencere alanında TCKN bilginizin yanından ulaşabilir veya kurum e-imza yetkilinizden içeriği hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bilgilendirme

  • "Askıdan İndir" sertifikanın, sertifika sahibi tarafından askıya alındığı durumlarda, sertifikayı tekrar kullanıma açmak için kullanılır.
  • "Sertifikamı İptal Et" ile listelenen sertifikalardan her biri, bir daha kullanılamayacak şekilde iptal edilebilir. İptal edilen sertifika(lar) ücret karşılığı yenilenir.
  • "Sertifika Listele" seçeneği ile sertifikalar listelenir. Listelenen sertifikaların seri numarasına tıklayarak, sertifikaya ait detaylar incelenebilir.
  • "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" seçeneği yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır. "Kilit Çözme" kilitlenen kartın kilidini çözmek ve yeni bir PIN kodu üretmek için kullanılır.

S.S.S.

Sıkça Sorulan Sorular

Bilgi İşlem Birimine nasıl ulaşabilirim?

Bilgi İşlem Birimine dahili telefon numaralarımızdan, e-posta adreslerimizden ulaşabilirsiniz. Ayrıca mesai saatleri içerisinde birimimizi ziyaret edebilirsiniz.

Şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

Şifrenizi unutmanız durumunda, kimliğinizle birlikte Bilgi İşlem Birimi'ne başvurarak yeni şifre talep edebilirsiniz.

Bilgisayarımda teknik bir sorun yaşıyorum, ne yapmalıyım?

Teknik sorunlar için öncelikle Enlil sistemi üzerinden arıza kaydı oluşturmanız gerekmektedir. Arıza kaydınız oluşturulduktan sonra teknik ekibimiz en kısa sürede sorununuzla ilgilenecektir. Lütfen bu süreçte sorununuzdan detaylıca bahsediniz, detaylı bahsedilen sorunların arızası daha hızlı ve kararlı giderilmektedir.

PACS sistemine nasıl erişebilirim?

PACS sistemine hastane internet sitesi üzerinden veya doğrudan buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Tüm Soruları Gör