Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Hastanesi Kalite Politikası
Uluslararası standartları karşılayan ve bilimsel yöntemler kullanarak verdiği sağlık hizmeti ile hasta memnuniyeti sağlamaktır.
Hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutarak; hastane hizmetlerini ve klinik tıp eğitiminin gerektirdiği hastane yapılanmasını ulusal ve uluslararası standartta sunmak, ekip çalışması ile sürekli gelişme ve iyileştirmeyi esas almaktır.
Değerlerimiz
Tüm hizmetlerde, etik kuralların geçerliliğinin titizlikle gözetilmesi,
İnsan yaşamı ve mutluluğunun her şeyden önemli sayılması,
Kurum çalışanlarımızın, sözlerinde ve davranışlarında doğruluktan ayrılmaması,
Birbirini yürekten tamamlayan, katılımcı ve yaratıcı üyelerden oluşan takımlar kurmak,
Fiziksel, biyolojik ve sosyo-kültürel alanlardan oluşan çevrenin korunmasını ahlaki ve sosyal sorumluluğumuz olarak kabul etmek.
Amaçlarımız
Kalite kültürünü geliştirmek ve devamlılığını sağlamak,
Hasta, hasta yakın ve çalışanlarımızın güvenliği ve memnuniyetini sağlamak için yapılacak çalışmaların takibini yapmak,
Hastanemizde ulusal ve uluslararası kalite standartları uygulamalarının takibini yapmak,
Hastane yönetimi ve hasta bakımı ile ilgili tüm süreçleri izlemek, ilgililerle iş birliği yaparak süreçleri geliştirmek,
Yönetim ve hasta odaklı tüm süreçlerde sürekli iyileştirmeyi ve devamlılığı sağlamak,
Bu anlamda;
- Önceliğimiz hasta ve yakınlarının beklentilerini karşılayarak, memnuniyeti en üst düzeyde tutmak,
- Çağdaş yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek,
- Hasta, tedarikçi ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güveni sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık hizmeti sunmak,
- Çalışanımızı sürekli eğitimle destekleyerek ekip ruhunu iyileştirme ve geliştirme sürecinde etkinleştirmek,
- Çalışanın gurur duyduğu güler yüzlü, içten, insana saygılı çalışma ortamı sağlamak,
- Kaynaklarımızı etkin kullanmak,
- Çevreye saygılı olmak,
- Bölgemizin en saygın ve güvenilir hastanesi olmaktır.
Stratejilerimiz
Hasta ve hastane bilgilerinin tamamının güvende olması ve bu bilgilere ihtiyaç duyulduğu an ulaşılmasını sağlayacak e-hastane sistemini geliştirmek,
Hastane kalite yönetim sistemini, verimlilik yönetim sistemi esaslarını kullanarak geliştirmek ve sürekli iyileştirmek,
Hastalarımızın teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerini kalite ve akreditasyon standartlarını kullanarak düzenlemek,
Turizm sağlığı ve sağlık turizmine yönelik çalışmaları başlatmak,
Hastanenin kalite hedeflerine ulaşmasında hasta ve çalışanlarımızın memnuniyetine odaklanarak kurum kültürünü geliştirmek,
Hastane yönetim ve organizasyon hizmetlerini, uluslararası standartta ve profesyonel meslek mensupları tarafından vermeyi sürdürmek.
Kalite Yönetim Sistemi
Sağlıkta kalite standartları göstergeleri çerçevesinde hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir.
Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları:
- Maliyet ve zamandan tasarruf
- Hasta odaklı hizmet sunumu
- Daha az hasta/hasta yakını – çalışan şikâyetleri
- Kaynakların optimum kullanımı
- Sağlıklı bilgi akışı
- Yönetim kolaylığı
- Kaliteli hasta bakımı sağlamak
- Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması
- Sürekli iyileştirmeyi sağlamak
- Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması
Hastanemiz mevcut ve gelecekteki hasta ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak ve aşmak için çabalamalıdır. Hasta şikayetlerinin düzenli analizi bu aşamada temel yol gösterici olacaktır.
Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır. Yönetim kurulu toplantıları aylık ve yıllık düzenlenmeli ve her toplantıda kurumsal verimlilik göstergeleri ele alınarak sürekli iyileştirme sürecine geçilmelidir.
Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar. Her ay kalite birim sorumlularıyla toplantı düzenleyerek mevcut duruma ve planlanan hedefe ulaşılmasını sağlanması amaçlanmaktadır.
Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili proseslerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır. Entegrasyonu olan bölümlerin her üç ayda bir toplantı düzenleyerek birbiri arasında etkili iletişimi ve paydaş sonuçlarının değerlendirilmesini sağlamak.
Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır. Bölümlerden belirlenen hedeflere yönelik aylık izlemler yapılmalıdır.
Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır. Süreç yönetimi sağlanarak etkin bir şekilde verilen kararın yol haritası oluşturulmadır.
Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır. Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Toplam Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur.
- Etkililik: Planlanan hedeflere ulaşmanın ölçüsüdür.
- Etkinlik: İşleri doğru yapabilme kabiliyetidir.
- Verimlilik: Üretilen hizmet miktarı ile bu hizmetlerin üretilmesinde kullanılan girdiler arasındaki ilişkiyi ifade etmektedir. Hedeflere en az kaynak kullanımı ile ulaşılmasıdır.
- Sağlıklı Çalışma Yaşamı: Sağlık çalışanları için ideal ve güvenli bir çalışma ortamı ve altyapısının sağlanmasıdır.
- Hasta Güvenliği: Hizmet alan tüm paydaşların zarar görmelerine yol açabilecek ve önceden öngörülebilen tüm tehlikeleri, kabul edilebilir bir düzeyde risk seviyesinde tutmak için alınabilecek tedbir ve iyileştirme faaliyetleridir.
- Hakkaniyet: Hizmet alanların başka hiçbir fark gözetilmeksizin sadece tedavi ve bakım ihtiyaçlarına göre eşit haklardan yararlanmasının kurumun tüm hizmet birimlerinde güvence altına alınmasıdır.
- Hasta Odaklılık: Sunulan tüm hizmetlerde, istek, ihtiyaç, beklenti ve değerleri dikkate alınarak hastanın teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinde aktif katılımının sağlanmasıdır.
- Uygunluk: Yapılmasına karar verilen tıbbi işlem ve süreçlerde kişinin sağlığına zarardan çok fayda sağlanmasıdır.
- Zamanlılık: Teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin hastanın ihtiyaçlarına göre en uygun ve kabul edilebilir bir zaman aralığı içerisinde sunulmasıdır.
- Süreklilik: Tıbbi hizmetlerin kronolojik, disiplinler arası ve tedavinin tamamlanması sonrası devamlılığının sağlanmasıdır.
Görev | Sorumlu Kişi(ler) |
---|---|
Kaliteden Sorumlu Başhekim Yardımcısı | Doç.Dr. Aliye ÇELİKKOL |
Kalite Yönetim Sorumlusu | Gizem DUYĞUN |
Hem. Hiz. Müdürü / Eğitim Kalite Birim Sorumlusu | Dr.Öğr.Üyesi Arzu MALAK |
Hem. Hiz. Müdür Yardımcısı |
Merve VATAN Muhammet BAYRAK Nergis Selin GÜLŞEN |
Hastane Afet Planı Kalite Birim Sorumlusu | Engin Sadık NOGAYLAR |
Patoloji Laboratuvarı Kalite Birim Sorumlusu |
Doç.Dr. Meltem ÖZNUR Sevda BOZKURT |
Biyokimya Laboratuvar Kalite Birim Sorumlusu |
Doç.Dr. Aliye ÇELİKKOL Özlem KAYMAZ |
Hematoloji Laboratuvar Kalite Birim Sorumlusu | Öznur GÜNGÖR |
Mikrobiyoloji Laboratuvar Kalite Birim Sorumlusu |
Dr. Öğr. Üyesi Melike DEMİR Sinem MUTLU |
Transfüzyon Merkezi Kalite Birim Sorumlusu |
Doç.Dr. Seval AKPINAR Fatma ÖZCANLI |
Psikiyatri Kalite Birim Sorumlusu | Doç. Dr. Özge ŞAHMELİKOĞLU ONUR |
Psikiyatri Servis Kalite Birim Sorumlusu | Gamze ÖZYİĞİT |
Radyoloji Kalite Birim Sorumlusu |
Dr.Öğr.Üyesi Cihan ÖZGÜR Musa CAN |
Acil Servis Kalite Birim Sorumlusu |
Doç. Dr. Serhat ÖRÜN Nida SALKIM KARAGÖZ |
Çocuk Acil Servis Kalite Birim Sorumlusu | Emine ALCAN |
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Kalite Birim Sorumlusu |
Prof.Dr. Ayşe Banu SARIFAKIOĞLU Hüseyin Hüsnü SAKLI |
Yoğun Bakım Kalite Birim Sorumlusu |
Doç.Dr. İlker YILDIRIM Bihter ERDİÖZ Rukiye BEK Erol Kiraz Gülşah ÇEVİK ZEYBEY Demet KAHVECİ Esra ÇAKO Emine DOĞAN Havva Nur ELMAS |
Kalp Damar Cerrahi Servis Kalite Birim Sorumlusu | Prof. Dr. Selami GÜRKAN |
Kardiyoloji Kalite Birim Sorumlusu | Prof. Dr. Şeref ALPSOY |
Kalp Damar Cerrahi - Kardiyoloji Servis Kalite Birim Sorumlusu | Gökhan YÜKSEL |
Doğumhane Kalite Birim Sorumlusu |
Prof.Dr. Çetin ÇAM Gizem TAŞDÖŞEYENLER |
Kemoterapi Kalite Birim Sorumlusu |
Doç.Dr. Erdoğan Selçuk ŞEBER Tülin TÜRE |
Ameliyathane Kalite Birim Sorumlusu |
Prof.Dr. Makbule Cavidan ARAR Gülcan AVCI Canan TUĞLU Utku DURGUT |
Çocuk Hastalıkları ve Çocuk Acil Servis Kalite Birim Sorumlusu | Prof.Dr. Nedim SAMANCI |
Çocuk Hastalıkları Servis Kalite Birim Sorumlusu | Nuray DEMİRCİ |
Diyaliz Ünitesi Kalite Birim Sorumlusu |
Prof.Dr. Gülsüm ÖZKAN Filiz MALKOÇ |
Hemovijilans Birimi Kalite Birim Sorumlusu | Dilek URTEKİN |
Enfeksiyon Birimi Kalite Birim Sorumlusu |
Prof.Dr. İlknur ERDEM Meral GÜRCAN Sinem ÇOLAK |
Poliklinik Hizmetleri Kalite Birim Sorumlusu |
Dr.Öğr.Üyesi Aykut DEMİRKIRAN Gülcan ELMAS |
Cerrahi Birimler Kalite Birim Sorumlusu |
Prof. Dr. Makbule Cavidan ARAR Merve TEKİN SALKIM Özge TOPÇU |
Eczane Kalite Birim Sorumlusu |
Dr. Öğretim Üyesi Sercan BIÇAKÇI Şeyma GÜNER |
Sterilizasyon Hizmetleri Birim Kalite Sorumlusu |
Doç. Dr. Abdülkadir SARI Azize CEBECİ |
Anjiyo Yoğun Bakım Kalite Birim Sorumlusu | Pınar ÇELEBİOĞLU |
İç Hastalıkları Kalite Birim Sorumlusu | Doç. Dr. Sonat PINAR KARA |
İç Hastalıkları Servis Kalite Birim Sorumlusu |
Didem ÇETİN Çiğdem ÖZGÜL Güliz UĞUZLAR |
Üroloji Servis Kalite Birim Sorumlusu | Gözde SEZER |
KİT Servis Kalite Birim Sorumlusu |
Doç. Dr. Seval AKPINAR Derya MERCAN İBİŞ |
İş Sağlık Güvenliği Kalite Birim Sorumluları |
Öğr. Görevlisi Metin TAŞKIN Serkan AYAN Tuğçe YAĞLI |